Csatlakozz hozzánk!
Olvasd a Blogunkat!
Skype | Kapcsolat
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Szálloda akciók, szállás ajánlatok: hírlevél feliratkozás: szállodák .hu

Az Ön neve:

E-mail címe:

A sokszínű Belgium és a “tulipános” Hollandia

Posted on 18 augusztus 2011

Úgy határoztunk párommal, hogy idén felderítjük a praliné csokoládékról és a majd 500 féle sörről elhíresült országot, Belgiumot. Kalandvágyók vagyunk, ezért autóval indultunk útnak és majd 15 óra utazás után érkeztünk meg Eupenbe. Azért választottunk ezt az várost, mert Belgium keleti határa mentén fekszik, ahol kb. 15 km távolságra található a holland Masstricht városa és így 2 országba is lehetőségünk nyílt ellátogatni.
Megérkeztünk a panzióba (Les Gítes), ahol a szállásunkat foglaltuk, már vártak minket kedvesek és segítőkészek voltak. Az épület Eupen hegyvidékes részén fekszik, így a szobánkból csodálatos panoráma nyílt a tájra. A szoba tiszta és rendezett volt kaptunk ágyneműt, törülközőt, köntöst és mindent, amire szükségünk volt. Az egész épületben rendelkezésre állt ingyenes wifi kapcsolat valamint bed&brekfast szobát foglaltunk, így mindennap bőséges és finom reggelit kaptunk.  Berendezkedtünk a szobánkba és azonnal útnak is indultunk felderíteni a várost. A városháza klasszicista stílusban épült, mellette állt egy apátsági templom, mely barokk stílusú. A városban meghatározó a barokk stílus és még 4 templomot láttunk. A város főterén, pedig gazdag patríciusok házai figyelhetők meg. Ajánlom mindazoknak, akik szeretik, ezeket a régi stílusú épületeket, mert itt minden igény kielégít a 17-18. századi építészi stílus. A nyelvek terén viszonylag könnyű volt kiigazodni, ugyanis Eupen a belgiumi német nyelvi közösség székhelye és itt szinte mindenki beszéli a német nyelvet.
A város, sétáló utcáján nagyon sok nemzedék éttermeit meg lehet találni. Egymás után sorakoznak az olasz, török, belga, indiai, görög, francia és holland éttermek. Hozzáteszem mindegyik étteremre ki volt tűzve az ország lobogója. Nagyon hangulatos volt. Az árak láttám ledöbbentünk! Azok az árak voltak, mint itthon, sőt sok helyen még olcsóbb és nagyon jó minőségű termékeket találtunk. Az olasz étteremben, ahol vacsoráztunk egy spagetti 6 euró, egy lasagna, pedig 12 euróba került! Az üdítők, kávék szinten mindenhol 2-3 euróba kerültek. Szerintem ezek nagyon jó árak!
Vacsora után visszamentünk a szállásra, jót aludtuk és újult energiával indultunk neki a következő napnak. Mánap elindultunk Spa-ba, mely a középkortól kezdve kedvelt és ismert gyógyforrás volt Európába. Már a Spa névből következtethetünk a helyre: természetes forrás-, gyógy- és tengervízzel rendelkezik, a víz jótékony hatását használják fel regenerálásra, gyógyulásra, megszépülésre és ellazulásra. Egyszóval tökéletes minden gyógyulni vagy egyszerűen csak relaxálni vágyóknak. A mai napunk ebben a kellemes fürdőben telt el, ahol nem volt túlzsúfoltság és tökéletes volt a pihenésre.
Ámde nem mindenkinek a gyógyfürdő jut eszébe a Spa szó hallatán! Mint a legtöbb férfi az én párom is a száguldás szerelmese és a legközelebbi úti célnak a belgiumi F1-es pályát tűztük ki a híres Spa-Francorchamps-t. A pálya kb. 30 percre volt a szállásunktól, és amikor megérkeztünk igencsak meglepődtem. Teljesen más egy forma 1-es pálya élőben, mint a tv-n keresztül. Bevallom nagyon tetszett és had ne mondjam milyen felejthetetlen élmény volt a párom számra! A legjobb az egészben, hogy kedvesen fogadtak minket és ingyen körbe járhattunk a pályát, a nézőteret és beengedtek minket a box utcába is, ahol rengeteg sport autó állt! Élőben látni ilyeneket nagyon nagy élmény volt, főleg a páromnak! Egyszóval, aki itt jár, látogasson el ide is, megéri főleg, ha még szeretitek is a forma-1-et! Visszatérve Eupenbe, ma este egy belga éttermet választottunk, ahol nagyon kedvesen és aperitiffel fogadtak. A belga helyi specialitás ’főtt kagyló sült krumplival’ azaz ’Moules marinieres avec pommes frites’ én személy szerint szeretem a tengeri herkentyűket, meg is kóstoltam és nagyon finom volt. Persze elmaradhatatlan volt, hogy meg ne kóstoltuk volna a világ szerte híres belga söröket! 500 féle sört gyártanak és ebből sokat csak Belgiumban, mint pl. az apátsági söröket. Itt az alkoholfogyasztás 0,5%-ig megengedett és a nagyon sok sört, ilyen alkohol tartalommal gyártanak. A fenséges és bőséges vacsora után ismét visszatértünk a szállásunkra.

Másnap reggel útnak indultunk Hollandiába, mely csupán félórányi útra volt Eupentől.  A határon átértve a legközelebbi nagyváros Maastricht volt. Amint átértünk egy teljesen már kultúra fogadott minket. A város a Maas folyó két partján fekszik. Megkerestünk a belvárost és gyalog indultunk tovább a városba. Ami elsőként szembetűnt, rengetegen kerékpárral közlekednek. A belvárosban található a ’Pokol kapuja’ (Helpoort) és a városfal maradványai, körülötte szökőkutak, melyben hattyúk és vadkacsák úszkáltak! A park rendezett és tulipánokkal teli. Nagyon idilli és nyugodt volt a táj! Megnéztük még a Szent Szervácius Bazilikát, mely Hollandia egyik legrégebbi temploma. Itt található még a Vilma híd, a Mátyás templom és a Bonnefanten Múzeum, melybe a belépő mindösszesen 7 euró volt egy felnőttnek. A városnézés után természetesen egy holland éttermet látogattunk meg. Nemzeti ételüknek a ’hotspot’-ot tartják, ami párolt marhahús zöldségpürével. Finom volt és bőséges. A holland túra után visszaindultunk a szállásunkra és este a naplementében még elmentünk a városba sétálni. A város és a környék érdekessége, hogy minden ház fala apró téglákkal és terméskövekkel van kirakva. Egyetlen egy épületet sem láttunk, ami színezve lett volna, mint idehaza. Még a templom és a pláza is ilyen apró téglákkal volt kirakva. Nekem nagyon tetszett teljesen más hangulata van az épületeknek. A város alapvetően nagyon nyugodt és csendes. Az itt töltött egy hét nagyon jól telt, de sajnos gyorsan elrepült.

A hazafelé úton a németországi Kerpen-nél figyelmesek lettünk a híres Michael Schumacher Kart Centerre, és ha már itt jártunk letértünk az autópályáról és eltöltöttünk egy kellemes órát. Itt a szórakozás mellett (gokartozás) az emelten volt egy étterem is, ahol meg is vacsoráztunk. Maga a hely felért egy múzeummal a rengeteg fénykép és az egyéb relikvia mellett. Úgy gondolom ezt is érdemes volt megnézni!
Összefoglalva egy nagyon csodálatos hetet töltöttünk itt és úgy gondolom, hogy akinek lehetősége nyílik ellátogatni Belgiumnak erre a részére, ne hagyja ki ezeket a városokat sem.
Beküldő: Kulcsár Anett

Az élménybeszámoló nyereményjátékunkra érkezett, amiben prágai hétvégét sorsolunk ki.

Még nincs válasz. Legyél Te az első hozzászóló!

Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.

Legutóbbi bejegyzések

Címkefelhő

Afrika Amszterdam Anglia Ausztria Bulgária Bécs Design hotelek Dubrovnik Egyiptom Firenze Franciaország Görögország Horvátország Hurghada Isztria Kanári-szigetek karácsony Kempinski Korfu külföldi szállodák last minute London luxus hotel Magas-Tátra megáll az ész München New York nyaralás nyereményjáték Nápoly Németország Olaszország Prága Párizs Róma Spanyolország statisztika Svájc Szlovákia síelés tengerparti szállodák Tunézia Törökország Velence érdekes hírek

Meta

Külföldi Szállodák .hu Blog is proudly powered by WordPress and the SubtleFlux theme.