Csatlakozz hozzánk!
Olvasd a Blogunkat!
Skype | Kapcsolat
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Szálloda akciók, szállás ajánlatok: hírlevél feliratkozás: szállodák .hu

Az Ön neve:

E-mail címe:

Édenkert Itáliában: Szicília

Posted on 31 március 2011

Szicília… mióta vágytam ide! Gyermekkoromban sokat hallgattam nagypapám nosztalgiázását, aki itt töltötte kölyökkora egy részét. Valószínűleg ez indított el bennem valamit. Felnőtt fejjel már majdnem eljutottam az itáliai paradicsomba, de sajnos akkor az utazás meghiúsult. Szerencsére drága férjem is nagy Olaszország-rajongó, így mikor felmerült a kérdés, hova is menjünk nászútra, egy percet sem haboztunk. A távoli és egzotikus szigetek helyett mi Szicíliát választottuk.
Öt napot töltöttünk Cataniában, majd vonatra szálltunk és meg sem álltunk Palermoig. Mi voltunk szinte az egyetlen turisták, akik végig zötykölődték ezt az utat. Sokan inkább autót bérelnek vagy repülőre szállnak. Mindamellett, hogy anyagilag mi így jöttünk ki a legjobban, egy fantasztikus vonatozásban volt részünk. Hatalmas öreg birtokok mellett haladtunk el és pálmafák köszöntek ránk az öreg udvarokról. Nagy élmény volt a táj részesévé válni! Úgy éreztem, mintha az olívaszürethez felállított hálók csak ránk várnának! De a vonat haladt tovább…sebaj, egyszer visszatérünk!
Palermoból az utunk Sferracavalloba vezetett. Ez egy kisváros Palermotól néhány kilométerre, ahova szerencsére kijár a „palermoi BKV”! Nem árt persze figyelmesnek lenni, mert először is meg kell találni a busztáblát (ami lehet, hogy már évek óta nincs meg, vagy épp benőtte egy bokor), másodszor le kell inteni a buszt, ha jön, feleslegesen nem áll meg!
Aznap már sötét volt, mikor szállodánkhoz, a HOTEL BELLEVUE DEL GOLFO***-hoz értünk. A személyzet kedvesen fogadott bennünket. A szobánkba belépve örömmel nyugtáztam, hogy erkélyes szobát kaptunk. Kinéztem, de csak egy nagy fekete felhőt láttam. Másnap reggel vettem észre, hogy az, amit felhőnek véltem látni, nem más, mint az öböl túlpartján található hegyvonulat és bizony igencsak pazar, tengerparti kilátás társul a szobánkhoz! Mondanom sem kell, minden este a teraszon boroztunk és néztük a kis forgatagot a halászkikötőben, ahol éttermek és árusok bódéi érték egymást.
A reggeli nekem kissé csalódást okozott: cappucino/kávé, pirítós, dzsem, sütemény várt ránk. Én inkább a „reggelizz úgy, mit egy király” mondást tudom magaménak. Sebaj, nyakunkba vettük Palermot és ott egészítettük ki a reggeli hiányosságát egy kellemes kávézóban/cukrászdában.
Palermo fantasztikus! Kedvencem a dóm lett, de fotózkodtunk a Teatro Massimo lépcsőjén is, ahol a Keresztapa 3. részének egy jelenete játszódik. Bár azt hiszem ez az egész maffia-vonal csak minket, turistákat ragad magával és filmeseket ihleti meg. Na és persze az ajándékárusokat is, a boltokban Keresztapás bögrék és pólók vetekednek egymással a turisták kegyeiért. Fellátogattunk a Monte Pellegrinora, ahol megnéztük a Rozália szentélyt és ahonnan letekintettünk a palermoi öbölre. Megnéztük  Quattro Cantit, a híres kereszteződést, mely négy részre osztja a várost. Palermoban esküvői szezon lehetett, láttunk fotózkodó esküvői párokat, elegánsabbnál elegánsabb autókat, nászmenetet a templom előtt! Kirándultunk Cefalúba, ahol még magyar étlappal is találkoztunk. Minden nap korán keltünk, hogy minél többet láthassunk a környékből, a késő délutánokat pedig a hotel tetőteraszán napozással töltöttük.A vacsorákat Sferracavallo kedves kis családi éttermeiben költöttök el, ahol láttuk, hogy bizony már a 12-13 éves forma gyerekeket is befogják szüleik a munkába. Elég nagy arányban halételeket kínáltak az éttermek, de mi jó turista módjára maradtunk a pizzánál és a tésztánál. Kedvencünk Angelo étterme lett, aki kedves ismerősként üdvözölt minket a második este. Itt bizony 10 euróból megvacsoráztunk ketten (két pizza, üdítők, szervízdíj), de úgy, hogy még vissza is kaptunk. (2008-an)
Nehezen ment a csomagolás az utolsó este…Örültem, mikor a vonat, mely a reptérre sietet velünk, a szállodánk háta mögött robogott el és még egyszer búcsút inthettem kis szállodánknak és a kedves kis öbölnek!

Beküldő: Simkó Judit

Még nincs válasz. Legyél Te az első hozzászóló!

Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.

Legutóbbi bejegyzések

Címkefelhő

Afrika Amszterdam Anglia Ausztria Bulgária Bécs Design hotelek Dubrovnik Egyiptom Firenze Franciaország Görögország Horvátország Hurghada Isztria Kanári-szigetek karácsony Kempinski Korfu külföldi szállodák last minute London luxus hotel Magas-Tátra megáll az ész München New York nyaralás nyereményjáték Nápoly Németország Olaszország Prága Párizs Róma Spanyolország statisztika Svájc Szlovákia síelés tengerparti szállodák Tunézia Törökország Velence érdekes hírek

Meta

Külföldi Szállodák .hu Blog is proudly powered by WordPress and the SubtleFlux theme.