Csatlakozz hozzánk!
Olvasd a Blogunkat!
Skype | Kapcsolat
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Szálloda akciók, szállás ajánlatok: hírlevél feliratkozás: szállodák .hu

Az Ön neve:

E-mail címe:

Prágai nyeremény hétvége – élménybeszámoló

Posted on 01 március 2011

Sikerült végre összehoznom az élménybeszámolót, nagyon sajnálom, hogy ennyit késtem vele. 🙂 Még egyszer nagyon köszönjük az utazást, fantasztikusan éreztük magunkat. Mivel az orangeways lerobbant hazafele, kaptunk egy útra szóló ingyen jegyet, úgyhogy úgy néz ki nyáron is megyünk 🙂 Majd akkor is írok egy beszámolót ha jól jön 😉

Tehát a beszámoló: Évek óta teljesen oda vagyok Prágáért, minden vágyam volt eljutni oda. Amikor a fősulin tanultam, hogy milyen a város, milyen nevezetességei vannak, teljesen elvarázsolt, szerelem lett első látásra. Már a kiutazásunk is kalandosan kezdődött. Mivel elég rövid volt az idő a nyereményjáték vége és az utazás között, ezért amikor épp foglalni akartam le a buszt az orangeways-nál, kiírta, hogy a járatok beteltek (odafele péntek reggelit, visszafele vasárnap délutánit néztem). Sebaj, pár órás vicsorogva-hajtépés után találtam az Eurolines-nál egy olyan járatot, ami csütörtök este indult 22.30-kor, és reggel 6-ra érkezett be. Mivel a szállást általában 2-kor lehet elfoglalni, gondoltuk igyekszünk kevés cumót vinni, majd elmászkálunk addig a városba, megnézzük a közeli és útba eső helyeket. Csütörtökön 21.30-ra kimentünk a Népligetbe biztos ami biztos alapon, majd miután már az összes külföldi tőlünk kérdezte, hogy hol van már a busz, ami Prágába megy (22.30-kor is kérdezték), elkezdtünk mi is aggódni. Csoportosan. Tájékoztatás 0, infópult zárva. A kinyomtatott e-ticket-en találtam egy vészhelyzeti telefonszámot, és úgy éreztem: igen, számomra ez vészhelyzet, úgyhogy fel is hívtam. Ott elmondták, hogy a busz a bolgároktól jön, de jön, csak kb. 22.50-re. Megnyugodtunk, örültünk, majd a külföldieknek is elmondtuk ezt. A busz megjött 22.55-re, a sofőr oroszul tudott (csak!), a busz ugye bolgár volt, az utasok meg mindenféle nemzetiségűek. Szóval multikulti volt a javából. Pontban 6-ra megérkeztünk Prágába, Florenc-hez, és első dolgunk volt rágyújtani, miután magunkhoz vettük csomagjainkat. Mikor elnyomtuk a cigit, konstatáltuk, hogy éppen a dohányozni tilos tábla alatt sikerült alkotnunk, úgyhogy csendesen eloldalogtunk. Ennyi, megjöttek a magyarok… 😛

A délelőtt nagy részét sétával töltöttük, egy percre sem használtunk a három nap alatt tömegközlekedési eszközt (kivéve a siklót). Amikor már tényleg totálisan szétfagytunk, akkor beültünk egy kis kávézóba forrócsokizni meg forró teázni, hogy egy picit letörjük az orrunkról a jégcsapokat. Mint utólag kiderült, a lehető legjobb helyen van mind a buszpályaudvar, mind a szállásunk, hisz a kettő között van a legtöbb látnivaló. Gyönyörű és hangulatos volt a város, csak ne lett volna ennyire hideg 🙂 A szállodába érve a recepciós nem tudott a foglalásunkról, de szerencsére amikor az irodába hátrament, ott mondták neki, hogy de-de, megvan az. (Ez is negyed órás vicsorogvahajtépést eredményezett, de csak szolidan.) A szobánkat szerencsére már délben elfoglalhattuk, örültünk nagyon neki, mert jó volt végre lepakolni a cuccokat és kicsit átmelegedni. Illetve jó lett volna átmelegedni. A szoba eléggé pici volt (egy négycsillagoshoz képest meg főleg), de nem is ez volt a bajunk, hanem a farkasordító hideg. Gondolom aznap reggel vehették fel a fűtést, ráadásul egy miniatürizált radiátor volt a szobában. Harmadik napra már egész bemelegedett a szoba. Volt a szállodának még egy óriási hibája, mégpedig hogy a falakon át mindent lehetett hallani. Mivel lépcső mellett voltunk, hallottuk ahogy a szobalányok/recisek fel és le rohannak (trappoltak rendesen), hallottuk ahogy a szobalány tolta a kis kocsiját (nyikorogtak a kerekei), és hallottuk amikor egy csoport megérkezett késő este. Leszámítva ezen apróságokat jó volt a szálloda: szép volt, nagyon jó helyen volt, és finom volt a svédasztalos reggeli (reggelis ellátásunk volt). A három nap alatt a városban rengeteget sétáltunk, rengeteg gyönyörű helyet megnéztünk, a Károly-híd egyszerűen meseszép, vagy 5-ször átsétáltunk rajta összesen.

Felmentünk siklóval a kilátóba is, ott én nem mertem teljesen felmenni, csak az első szintig, párom viszont bevállalta a hős szerepét, hogy néhány képet készíthessen a kilátó tetejéről (mindketten tériszonyosak vagyunk). Mondanom sem kell, hogy meseszépek lettek azok a képek, és igazán megérte (nekem biztos 😛 ) a kis tériszony. Helyi specialitásként beültünk egy Koala nevű helyre, ahol még kenguru húst is szolgáltak fel, de én inkább a füstöltdisznóhús+pároltkápi+knédli kombót választottam. Párom – azért hogy nehogy megbánjuk – inkább egy natúr bolognait kért parmezánnal, viszont legalább ezek is helyi alapanyagokból voltak. 🙂

Csak hogy elkeserítsem a kedves olvasót, meg kell említenem, hogy nem kóstoltuk meg a híres cseh sört, ugyanis egyikünk sem sörös. Sorry… 😛 (Viszont hoztunk haza ismiknek-rokonoknak össz. 4 üveggel, amibe belekortyoltunk, plusz magunknak vettünk egy Frisco nevű almás-citromos sört, ami szerintem baromi finom volt.) Úgy voltunk vele egyébként, hogy próbáltuk a lehető legkevesebb pénzből kihozni az egészet, így többször már nem kerestünk éttermet, hogy helyi specialitást együnk, inkább ettünk gyrost, pizzát, kebabot. Tudom-tudom, most lehet fújogni, de így találtuk a legjobbnak. Viszont, ami egy nagy pozitívum még itt megemlítve: találtunk egy pizzás-gyrosos helyet, ami nagyon nagyon olcsó volt (8-900 Ft volt egy pizza), és egyszerűen mennyei volt! Nem hiába volt teli mindig, amikor arra sétáltunk. A várba egyébként szerettünk volna bemenni, de a neten meglestük, hogy kb. 3500 Ft a beugró fejenként, úgyhogy kihagytuk, majd egyszer alapon. 🙂 Ami tuti, hogy még nyáron szeretnénk visszamenni, remélem összejön. 🙂

Ja és a visszaút: ugye amikor foglaltam végül mégis sikerült a vasárnap délutáni orangeways járatra két nem egymás mellé szóló jegyet találnom, amit a buszon elcseréltünk, úgyhogy még egymás mellett is ültünk. Másfél óra döcögés után a busz félreállt, indítgatták, beindult, újra félreállt, újra indítgatták, nem indult. Lerobbant. Csehországban. Ha jól emlékszem akkor a fedélzeti számítógép (vagymiaszösz) mondta fel a szolgálatot, és ezért nem lehetett beindítani a buszt, de se világítás, se fűtés nem volt. 4 órán át vártunk a buszra, amit Brno-ból küldtek értünk, majd átcuccolás, és azzal döcögtünk tovább.

Hajnali 3-re értünk Pestre hétfőn, de legalább megérkeztünk, és ott voltunk és szuper volt és imádtam!!!!! Nagyon!!!!! Mindenképp megyünk még, de nem ilyen hidegben 🙂

Németh Erika

Még nincs válasz. Legyél Te az első hozzászóló!

Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.

Legutóbbi bejegyzések

Címkefelhő

Afrika Amszterdam Anglia Ausztria Bulgária Bécs Design hotelek Dubrovnik Egyiptom Firenze Franciaország Görögország Horvátország Hurghada Isztria Kanári-szigetek karácsony Kempinski Korfu külföldi szállodák last minute London luxus hotel Magas-Tátra megáll az ész München New York nyaralás nyereményjáték Nápoly Németország Olaszország Prága Párizs Róma Spanyolország statisztika Svájc Szlovákia síelés tengerparti szállodák Tunézia Törökország Velence érdekes hírek

Meta

Külföldi Szállodák .hu Blog is proudly powered by WordPress and the SubtleFlux theme.