Csatlakozz hozzánk!
Olvasd a Blogunkat!
Skype | Kapcsolat
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Szálloda akciók, szállás ajánlatok: hírlevél feliratkozás: szállodák .hu

Az Ön neve:

E-mail címe:

Görögország – kétszer

Posted on 26 augusztus 2011

Úgy adódott, hogy életem során kétszer is Görögországban nyaraltam. E két alkalommal két más  térségét látogattam meg az országnak, így több részlete tetszett meg:  a csodálatos helyszínei, történelme, kultúrája, mentalitása, a vendégszeretetük, ételei.

Először 17 évesen voltam Görögországban, Paralián a Manos apartmanban. Emlékszem, a középiskola negyedik osztályát végeztem, és osztálytársaimmal együtt látogattunk el ide egy utazási irodán keresztül. Az iskola miatt szeptember közepére időzítettük a nyaralást. Az apartman rendkívül nagy meglepetés volt számunka, ugyanis azért az árért nem hittük volna, hogy olyan igényes apartmant kapunk. Paraliára mozgalmas, nyüzsgő tengerparti üdülőhelyként emlékszem, rengeteg külföldivel, főként fiatallal. Rengeteg diszkó és bár van, sok lehetőség van szórakozni. A kint töltött hét alatt, ahhoz képest, hogy otthon már csökkent a hőmérséklet és közeledett az ősz, rendkívül meleg volt, igazi nyaralóidő. A rövid záporok sokszor meglepetést, ugyanakkor enyhülést hoztak. A tengerrel kapcsolatosban voltak kellemetlen tapasztalataink, ugyanis már néhány méterre a vízparttól tele volt a víz kisebb-nagyobb medúzákkal, szinte mindenki találkozott legalább eggyel…. Mindenesetre a tenger egyöntetűen meleg, és a kővel kirakott tengeri nyúlványokon sokat sétáltunk. Természetesen kirándulásokat is beiktattunk az egy hétbe. Az utazási iroda megszervezte az utat az Olymposzra, a Meteroákhoz és ellátogattunk Thesszalonikibe is. Paraliából Katerinibe busszal utaztunk, majd onnan vonattal tovább Thesszalonikibe. Megéri a nem túl hosszú út, város csodaszép. Átmentünk a szomszédos Olympic Beach-re is, ami jóval nyugodtabb településnek tűnt Paraliához képest.A központban az utcákon szinte csak gyrososok és szuvenirárusok vannak. Főképpen gyrost ettünk, mert ez a legolcsóbb étel, mégis rendkívül ízletes. Sok kis élelmiszer bolt van, ott is lehet vásárolni. Összegezve, jó áron kaptunk egy emlékezetes utazást, amit talán még olcsóbban megúszunk, ha magunk szervezzük az utat.

10 év múlva Korfu csodálatos szigetét vettem célba. Nem felejtem el a tengeri levegő balzsamosságát, melynek fuvallatában ott a tenger. A legtöbb helyen sűrű növényzet borítja kezdve a olajfáktól a leandereken át. Ez adja Korfu és szinte az összes görög sziget varázsát. Most a repülést választhattuk barátnőm és én, mely persze sokkal kényelmesebb volt, mint az akár 20 órás buszozás. Az iroda telepített idegenvezetője ültetett fel bennünket a transzferbuszra, amely  kb. fél óra múlva ért velünk a szállásra Messonghyba. Izelítőt kaptunk a görög kultúráról és történelméről, és Korfu jellegzetességeiről. Szállásunkat a Zoi szolid apartmanjában volt. Másnap, kipihenve meghallgattuk idegenvezetőnk tájékoztatóját a fakultatív programokról és autó, illetve motorbérlési lehetőségekről.Miközben a welcome drinket fogyasztottuk, megrendeltük az ebédet is a magyarul is beszélő felszolgálótól.A tájékoztatón felkínáltak rengeteg programot, azonban mi úgy gondoltuk, hogy elvegyülünk a helyiek közt, és magunk fedezzük fel a szigetet. Ez sikerült, mert az útikönyvvel és térképpel felszerelkezve többször eltévedtünk olyan helyekre, amelyet még a könyv sem említett. Ezt nyilván a fakultatív programokon részt vevők bánhatják leginkább. A néhol fellelhető táblák nem mindig mértékben segítik a tájékozódást, arról nem is beszélve, hogy nagy segítséget jelent, ha emlékszünk a gimnáziumban matekórán tanult görög abc-re. Egyébként a kihelyezett táblák szerint a sziget bármelyik pontjából el lehet jutni Kerkyra-ba, a fővárosba. A nehézségeken túljutva minden pillanatban élvezhetjük az azúrkék tengert, a tiszta levegőt és a véget nem érő napsütést. Messonghy-ból észak felé indulva kb. 15 km-t megtéve a hegyoldalra felkaptatva találhatjuk Sissy nyári rezidenciáját az Achilleon palotát. Érdemes megtekinteni és bejárni a körülötte lévő kertet, hiszen könnyen megérthetjük, miért választotta ezt a helyet magának a császárné ebben a gyönyörű környezetben. Csodálatos a növényzet és pazar a kilátás a tenger és a főváros irányába. Utunkat  folytatva elérkezünk a fővárosba. Hangulatos sétálgatni a szűkös sikátorokban, az utcákban és tereken.A fővárost elhagyva érünk az Ypsos-öbölhöz. Innen továbbnyergelve eljutunk a sziget északi részére a felkapott üdülőhelyre Sidariba. A barátnőm unszolására  átúsztuk a Canal d’Amour. A sziget déli része felé haladva gyönyörű olajfaligetek között vezet az út. Elérünk Lefkimi kikötőjéhez, ahonnan hajó indul Paxos és Antipaxos szigetek felé. Kora délelőttől késő délutánig tart a program, amelyet szinte bármelyik utazási irodában lefoglalhatunk. Megnyugtató a hullámzás a nyílt tengeren és gyönyörű a két sziget flórája. Lefkimit elhagyva visszafelé vezető utunk során eljutunk a zajos Kavosba, ahol nappal is az éjszakai bulik hangulatát tapasztalhatjuk meg. Végezetül annyit, hogy nagyon hamar át lehet venni a görögök
mentalitását: itt másként mérik az időt, ideges ember nem létezik.

Beküldő: Asztalos Alfréd

Az élménybeszámoló nyereményjátékunkra érkezett, amiben prágai hétvégét sorsolunk ki.

Még nincs válasz. Legyél Te az első hozzászóló!

Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.

Legutóbbi bejegyzések

Címkefelhő

Afrika Amszterdam Anglia Ausztria Bulgária Bécs Design hotelek Dubrovnik Egyiptom Firenze Franciaország Görögország Horvátország Hurghada Isztria Kanári-szigetek karácsony Kempinski Korfu külföldi szállodák last minute London luxus hotel Magas-Tátra megáll az ész München New York nyaralás nyereményjáték Nápoly Németország Olaszország Prága Párizs Róma Spanyolország statisztika Svájc Szlovákia síelés tengerparti szállodák Tunézia Törökország Velence érdekes hírek

Meta

Külföldi Szállodák .hu Blog is proudly powered by WordPress and the SubtleFlux theme.