Csatlakozz hozzánk!
Olvasd a Blogunkat!
Skype | Kapcsolat
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Szálloda akciók, szállás ajánlatok: hírlevél feliratkozás: szállodák .hu

Az Ön neve:

E-mail címe:

Az újraéledő Magas Tátra

Posted on 11 február 2011

Mikor 2 éve nyáron felkerestük a Tátrát, elsődlegesen a nagy nyári augusztusi melegtől menekültünk innen. Én akkor jártam ott először, de útitársaim teljesen ledöbbentek a látványon. Bár már 2009-et írtunk, de még mindig látszódott a nagy 2004-es vihar nyomai. Amíg régen mindenhol erdő volt a falukban-városokban is, most eltűnt az egész. Csak a Magas Tátra közvetlen lába alatt maradt néhány erdős rész.
A hotelunk Horny Smokovecben volt. Azért választottuk ezt, mert közel volt mindenhez, de mégse központi helyen. Stary Smokovec gyalog kb 15 percre volt, vonattal pedig 1 megálló. Onnan pedig számtalan turista út vezetett fel a hegyre és onnan indult a lanovka is. Választásunk a Hotel Polana 2 csillagos hotelre esett. Annak ellenére, hogy csak 2 csillagos volt, minőségben ez nem látszott meg. Na jó, persze a falak nem úgy voltak festve mintha egy profi festő festette volna, meg az ágyakat is össze kellett tologatni és akkor előbújt az ágy alatti piszok, de hát egy 2 csillagostól ne is várjunk luxus dolgokat. Voltam már olyan 2 csillagosban ahol az ágyban jó nagy mélyedés volt, de itt ez nem fordult elő. Az erkélyről pedig csodás kilátás nyílt az Alacsony Tátrára, az oldali szobákból szerintem még a Magas Tátra is látszik. Ellátásként csak reggelit kaptunk, de az bőséges svédasztalos volt. Ha valami elfogyott azt rögtön pótolták. Állítólag 2010-ben kapott egy újabb felújítást, tehát nem hiszem hogy bármi gond lenne vele. Kedves, családbarát hely.
Mint előbb már említettem a vonat is közel volt, még hozzá olyan közel, hogy az utca túl oldalán volt egy megálló. Bár sajnos az csak Stary Smokovec-ig vitt, tehát abba az irányba általában inkább mindig gyalogoltunk.  A másik irányba pedig vagy Lomnica-ba lehetett menni, ahonnan fel lehet jutni a Lomnici csúcsra, mely a magas tátra legmagasabb pontja – 2634 m – vagy pedig elvonatozhattunk Poprad-ba.  Ez főleg azoknak ajánlott, akik kevésbe szeretnek hegyet mászni. A popradi Aquacity Élményfürdőbe is számtalan szórakozási lehetőséget kínál. A város már kevésbe érdekes, de egyszer megnézhető. Ha már itt vagyunk, ajánlott még ellátogatni Stary Smokovectől nyugati irányba is. Körülbelül 15 km-es vonatozásra található a Csorba tó. Innen is számtalan út indul fel a hegyre, de ha a hegyre nem is akarunk felmenni, a tavat érdemes körbe járni. Páratlan szépségű környezet fogad minket!
Rengeteg élménnyel tértünk haza a 4 napos kirándulás után, de egyszeri alkalom ide bizony tényleg kevés! Ha nem is mentünk fel a Lomnici csúcs legtetejére, mert oda sajnos olyan 10 ezer Ft / fő oda vissza a felvonó, ettől még nem éreztünk vesztesnek magunkat. A hegyet körülvevő erdő csodálatos, ennek ellenére, hogy a lenti részeken kipusztult a nagyrésze.  És a Tátráról olyan kilátás tárul elénk, amit Magyarországon sehol nem tapasztalhatunk!
Beküldő: Győrik Eszter

Még nincs válasz. Legyél Te az első hozzászóló!

Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.

Legutóbbi bejegyzések

Címkefelhő

Afrika Amszterdam Anglia Ausztria Bulgária Bécs Design hotelek Dubrovnik Egyiptom Firenze Franciaország Görögország Horvátország Hurghada Isztria Kanári-szigetek karácsony Kempinski Korfu külföldi szállodák last minute London luxus hotel Magas-Tátra megáll az ész München New York nyaralás nyereményjáték Nápoly Németország Olaszország Prága Párizs Róma Spanyolország statisztika Svájc Szlovákia síelés tengerparti szállodák Tunézia Törökország Velence érdekes hírek

Meta

Külföldi Szállodák .hu Blog is proudly powered by WordPress and the SubtleFlux theme.